2021. november, Felsőtárkány

 

Projektünk célja egy 10 napos Ifjúsági Csere megvalósítása volt, négy ország (Magyarország, Románia, Szlovákia, Ukrajna) fiataljainak a bevonásával.

 

A projekt bemutatása

 

A program során az Ifjúsági Cserén résztvevő 48 fiatal a tudatos közösségi média használatát fejlesztettük, hogy olyan információkat, kompetenciákat szerezzenek, amelyeket a későbbiekben a személyes kapcsolataik, az információszerzés, a mobilitás, és a vállalkozások területén mind a saját, mind a környezetük érdekében hasznosítani tudnak.

A cserét követően „hazavihetik” és terjeszthetik az új tapasztalataikat ebben a jelenleg különösen aktuális és fontos témakörben.

A projektünk elsődleges célja a fiatalok tudatosabb közösségi média használata, annak főként az on-line marketingben és a vállalkozásfejlesztésben rejlő lehetőségeinek feltérképezése, valamint a veszélyek és kockázatok megismerése volt.

Céljaink elérése érdekében különböző nemformális tanulási módszereket alkalmaztuk, az alábbi témakörökben:

1. A közösségi média 7 funkcionális blokkjának megismerése: identitás, párbeszédek, megosztás, jelenlét, kapcsolatok, hírnév és csoportok;

2. Közösségi média használat lehetőségeinek kiaknázása  vállalkozások online marketingje a hátrányos helyzetű fiatalok előnyére is válik, ilyen pl. a munkaerőpiacon való megjelenés;

3. A fiatalok együttműködési készségeinek fejlesztése, egymástól tanulás és közösségfejlesztés a közösségi oldalakon;

4. Munkaerőpiacon értékes és a fiatalok számára használható ismeretek közös összegyűjtése;

5. Résztvevők környezetében fellelhető cégek/vállalatok online marketingben rejlő lehetőségeinek megismerése játékos feladatokkal;

6. Veszélyek, átverések, félrevezetések, propagandaeszközök kivédésének módszereinek közös áttekintése.

A program az alábbi kulcskompetenciák fejlesztése mentén valósult meg:

  • a résztvevők digitális kompetenciáinak fejlesztése;
  • a résztvevők kreativitásának és vállalkozói kompetenciáinak fejlesztése;
  • a résztvevők interperszonális kommunikációjának fejlesztése.

Az ifjúsági cserének rövid és hosszútávú hatásai egyaránt mindenki számára kedvezőek. A projekt alatt a résztvevők komplex, átfogó képet kaptak arról, miként is működik a reklámozás világa az online-szférában. Digitális, vállalkozói és kreatív készségeik mellett megtanulták, mit tudnak tenni az ellen, hogy ne legyenek félrevezethetők az online térben. A projekt sokszínűségét jó gyakorlattal, kiscsoportos és interaktív programokkal tetük színesebbé.

Központi témánkhoz kapcsolódóan előzetesen az alábbi problémákat tártuk fel:

  • a fogyasztási motivációk rossz felismerése,
  • nem tudatos közösségimédia-használat,
  • felesleges információáramlás,
  • a fiatalok személyes adatainak szükségtelen és veszélyes közzététele,
  • a közösségi oldalakon való nem megfelelő megjelenés,
  • célvesztett reklámozás.

A következő szükségletekre igyekeztünk adekvát válaszokat adni:

  • a közösségi média, mint marketingstratégiai eszköz;
  • nagyobb fogyasztói kör elérése a cégek/vállalatok részéről;
  • a hátrányos helyzetű emberek munkaerőpiaci helyzetének javítása;
  • az interperszonális kommunikáció hatékony fejlesztése.

 

 

KarMarketing                              KarMarketing_rollup

Megvalósult program – KarMarketing

Kiadvány

Youtube Video

Facebook JBC

Facebook KMDFKSZ