KarMarketing – Erasmus+
2021. november, Felsőtárkány
Projektünk célja egy 10 napos Ifjúsági Csere megvalósítása volt, négy ország (Magyarország, Románia, Szlovákia, Ukrajna) fiataljainak a bevonásával.
A projekt bemutatása
A program során az Ifjúsági Cserén résztvevő 48 fiatal a tudatos közösségi média használatát fejlesztettük, hogy olyan információkat, kompetenciákat szerezzenek, amelyeket a későbbiekben a személyes kapcsolataik, az információszerzés, a mobilitás, és a vállalkozások területén mind a saját, mind a környezetük érdekében hasznosítani tudnak.
A cserét követően „hazavihetik” és terjeszthetik az új tapasztalataikat ebben a jelenleg különösen aktuális és fontos témakörben.
A projektünk elsődleges célja a fiatalok tudatosabb közösségi média használata, annak főként az on-line marketingben és a vállalkozásfejlesztésben rejlő lehetőségeinek feltérképezése, valamint a veszélyek és kockázatok megismerése volt.
Céljaink elérése érdekében különböző nemformális tanulási módszereket alkalmaztuk, az alábbi témakörökben:
1. A közösségi média 7 funkcionális blokkjának megismerése: identitás, párbeszédek, megosztás, jelenlét, kapcsolatok, hírnév és csoportok;
2. Közösségi média használat lehetőségeinek kiaknázása vállalkozások online marketingje a hátrányos helyzetű fiatalok előnyére is válik, ilyen pl. a munkaerőpiacon való megjelenés;
3. A fiatalok együttműködési készségeinek fejlesztése, egymástól tanulás és közösségfejlesztés a közösségi oldalakon;
4. Munkaerőpiacon értékes és a fiatalok számára használható ismeretek közös összegyűjtése;
5. Résztvevők környezetében fellelhető cégek/vállalatok online marketingben rejlő lehetőségeinek megismerése játékos feladatokkal;
6. Veszélyek, átverések, félrevezetések, propagandaeszközök kivédésének módszereinek közös áttekintése.
A program az alábbi kulcskompetenciák fejlesztése mentén valósult meg:
- a résztvevők digitális kompetenciáinak fejlesztése;
- a résztvevők kreativitásának és vállalkozói kompetenciáinak fejlesztése;
- a résztvevők interperszonális kommunikációjának fejlesztése.
Az ifjúsági cserének rövid és hosszútávú hatásai egyaránt mindenki számára kedvezőek. A projekt alatt a résztvevők komplex, átfogó képet kaptak arról, miként is működik a reklámozás világa az online-szférában. Digitális, vállalkozói és kreatív készségeik mellett megtanulták, mit tudnak tenni az ellen, hogy ne legyenek félrevezethetők az online térben. A projekt sokszínűségét jó gyakorlattal, kiscsoportos és interaktív programokkal tetük színesebbé.
Központi témánkhoz kapcsolódóan előzetesen az alábbi problémákat tártuk fel:
- a fogyasztási motivációk rossz felismerése,
- nem tudatos közösségimédia-használat,
- felesleges információáramlás,
- a fiatalok személyes adatainak szükségtelen és veszélyes közzététele,
- a közösségi oldalakon való nem megfelelő megjelenés,
- célvesztett reklámozás.
A következő szükségletekre igyekeztünk adekvát válaszokat adni:
- a közösségi média, mint marketingstratégiai eszköz;
- nagyobb fogyasztói kör elérése a cégek/vállalatok részéről;
- a hátrányos helyzetű emberek munkaerőpiaci helyzetének javítása;
- az interperszonális kommunikáció hatékony fejlesztése.